Onze Aanpak

HomeOnze Aanpak
Ontvang nu prijs- en productinfo in uw mailbox! uw e-mail

AGILE  – DE KLANT ACHTER HET STUUR

SNELLER RESULTAAT, MEER FLEXIBILITEIT, BETERE VOORTGANGSBEWAKING

Agile methodiek

Het succes van uw oplossing wordt in belangrijke mate bepaald door de snelheid van acceptatie en de effectiviteit waarmee de oplossing waarde toevoegt aan uw organisatie. Wij gebruiken daarom de Agile methodiek: een praktische implementatiemethodiek waarmee u in korte herhalende stapjes werkende functionaliteit (deeloplossingen) implementeert.  Agile gaat ervan uit dat gebruikers tijdens de implementatie de mogelijkheden van het systeem ontdekken, eisen en wensen kunnen bijstellen en direct van de voordelen kunnen profiteren. Het streven van Agile is om zo snel mogelijk werkende functionaliteit van de deeloplossing op te leveren; startend met de onderdelen die het belangrijkst voor uw business zijn. Zo genereert u sneller resultaat, krijgt u direct inzicht in de waarde, verhoogt u de flexibiliteit van de implementatie en is een betere voortgangsbewaking mogelijk.

Voorwaarden voor succes

Agile gaat uit van korte implementatietijden en hoge snelheid. Dit vraagt om constante terugkoppeling en aandacht van de  klant/opdrachtgever die zijn medewerkers en andere belanghebbende vertegenwoordigd. Belangrijke voorwaarden voor succes zijn daarom de betrokkenheid vanuit de klant, een duidelijk beeld van de behoeften en prioriteiten van het project en een goede technische voorbereiding. Is een juiste set-up nog niet aanwezig, dan richten we ons in het project eerst hier op.

Voordelen in een oogopslag

Sneller resultaat

  • Stapsgewijze oplevering van de totaaloplossing
  • Oplevering deeloplossingen gebaseerd op prioriteiten van de klant
  • Kosten en waarde per stap in kaart brengen

Betere voortgangsbewaking & afstemming

  • Opgeleverde werkende delen van de oplossing is de maatstaf voor vooruitgang
  • Demo omgeving om behoeften en resultaat te toetsen
  • Risico’s snel inzichtelijk en daardoor beheersbaar
  • Frequent overleg binnen implementatie team
  • Klant vanaf het begin en permanent betrokken bij het proces

Meer flexibiliteit

  • Per stap kunnen inspelen op verandering
  • Continue configuratie en oplevering van oplossingen
  • Rekening kunnen houden met de business van de klant

agilevswaterfall_trans

projectagile

 

doos_workshop_odoo1

btn_text=”Reserveer” btn_color=” ” btn_url=”http://www.aardug.nl/events/?action=tribe_list&tribe_paged=1&tribe_event_display=list&tribe-bar-search=workshop” btn_target=”_self”]AKTIE[/tw_callout]

Ontdek ODOO workshop

De Ontdek ODOO Workshop is een eendaagse workshop. We gaan met uw kerngebruikers, uw huidige operationele middelen en processen analyseren.  We nemen uw verwachtingen door en we vergelijken uw huidige bedrijfsprocessen (‘As-Is’) en de toekomst verbeterde bedrijfsprocessen (‘To-Be’).

Zo krijgen we een uniform beeld van uw organisatie en de mogelijkheden en voordelen van ODOO. We laten het natuurlijk niet bij praten alleen. Wij geven u een demostratie van ODOO en u krijgt de mogelijkheid om met ODOO te werken. Na afloop krijgt u online toegang tot de door u gepersonaliseerde ODOO omgeving om verder mee te stoeien.

Wij produceren een rapport met de voordelen van ODOO binnen uw organisatie, maar ook een aanbeveling, een kostenschatting en de doorlooptijd.

De workshop wordt gegeven aan minimaal 2 en maximaal 4 personen

Als u binnen 2 maand naar de workshop ons de opdracht geeft tot het leveren van een ODOO oplossing, krijgt u 100% van de workshopkosten als korting op de aanbetaling.

Als u binnen 6 maand naar de workshop ons de opdracht geeft tot het leveren van een ODOO oplossing, krijgt u 50% van de workshopkosten als korting op de aanbetaling.

Details

Duur: 1 dag
Max aantal personen : 4
Lokatie: kantoor Aardug

Agenda:
09:00 Ontvangst
09:30 Analyse processen en door nemen verwachtingen
10:30 Koffie
11:00 Demostratie ODOO BASIS en CRM&VERKOOP
12:00 Lunch
13:00 Demostratie ODOO FINANCIEEL en INKOOP&VOORAAD
14:00 Training Basis ODOO
15:00 Koffie
15:30 Demostratie ODOO ECOMMERCE OF WAREHOUSING
16:00 Training ODOO CRM & Sales
16:30 Eigen Online Omgeving activeren
17:00 Einde

Kosten:
Kosten voor de workshop zijn 999 euro. Dit is voor 2 personen (max 4 personen /2 organisaties per workshop) . De trainingen zijn gericht op 2 personen uit 1 organisatie.

 

 

 

Bundel aanpak 

Een bundelaanpak houdt in dat wij na de evaluatie in samenspraak van de klant kiezen voor een standaard ODOO oplossing met een aantal standaard modules voor de betreffende branche waar de klant in actief is. 

Onze bundel aanpak levert een werkend systeem in enkele dagen omdat de ODOO implementatie is gebaseerd op standaard modules.  Het projectgedeelte is in tijd terug gebracht naar het minimale.

Voordeel : Lagere  implementatie en beheerskosten
                    Snellere implementatie

Nadeel : Minder hoge operational efficientcy 

Opmerking: Toevoegen maatwerk modules en andere customisaties later mogelijk

 

 

aanpak-1-onderzoek

aanpak-2-project

aanpak-3-operatie

Maatwerk aanpak

Een maatwerk aanpak houdt in dat wij na de evaluatie in samenspraak van de klant kiezen voor een maatwerk ODOO oplossing.

Na een uitgebreid vooronderzoek en een demo omgeving. worden standaard en community modules geselecteerd. Ook kunnen er maatwerk modules worden ontwikkeld om het proces verder af te stemmen naar de wens van de klant.

Onze  “MAATWERK PROJECT” aanpak kan extra functionaliteit toevoegen aan het uitgebreide ODOO framework. Onze bewezen methodology maakt het mogelijk om uw ERP+ oplossing te leveren binnen uw deadlines en budget.

Voordeel : Lagere operationele proceskosten

Nadeel : Hogere implementatie en beheerskosten

 

 

aanpak-m1-onderzoek

aanpak-2-project

aanpak-m3-operatie

Vooraf het Odoo project:

  • Vastellen van de totale project scope en doelen
  • Vastellen tijdspad en milestones
  • Vastellen benodigde resources
  • Kiezen van de juiste Odoo modules, welke geimplementeerd moeten worden
  • Opdelen project in deelprojecten met zelfstandige oplossingen
  • Kiezen van de juiste infrastructuur: on-site, gehost of Software as a Service

Starten Odoo project:

  • Servers en database implementatie
  • Odoo implementatie met basis modules
  • Migratie/import van de huidge data
  • Trainen beheerders
  • Trainen gebruikers

Uitbreiden Odoo project:

  • Bijstellen van de project scope en doelen op basis voortschrijden inzicht
  • Bijstellen tijdspad en milestones op basis voortschrijden inzicht
  • Bijstellen benodige resources op basis voortschrijden inzicht

Onderhouden Odoo project:

  • Customisatie Odoo
  • Onderhoud en monitoren servers
  • Update Odoo modules